Summary of “After a week of Russian propaganda, I was questioning everything”

Like its sister outlet RT, Sputnik is a Russian government-funded media outlet, widely seen by Russia experts as a vehicle to disseminate disinformation for the Kremlin, and, like its space-dwelling namesake, to make the West look bad. While RT is television, Sputnik lives on the radio, a wire service and website.
Today, Sputnik operates in 34 countries in more than 30 languages, including, as of this past summer, on an FM station in Washington, D.C. When Sputnik launched stateside, the investigations into Russia’s supposed interference in the U.S. election were accelerating, and the media outlet was greeted with critical coverage.
Because its provider is now a foreign agent, Sputnik is now required to disclose that it is funded by the Russian government.
Over the last month, questioning the chemical attack in Douma dominated the news at Sputnik.
While at Sputnik’s offices, I also sat down with Mindia Gavasheli, a Russian national who runs Sputnik’s D.C. newsroom.
When I sat down with Lee Stranahan, the former Breitbart reporter, who calls himself a “Political futurist,” he shrugged off the idea that Sputnik was Russian propaganda by employing some whataboutism of his own.
“When you work for Sputnik, you get called a traitor and a Putin puppet But why does no one bring up the coup we fomented?” he said, referring to Russian allegations that the U.S. fomented a coup in Ukraine.
As one last attempt to better understand Sputnik, I put myself on a weeklong Sputnik media diet.

The orginal article.